„Златна мечка“ за шпанскиот „Алкарас“ на Карла Симон
— 21 февруари, 2022
Престижната „Златна мечка“ за најдобар филм на 72. Берлинале ја освои шпанскиот филм „Алкарас“ на режисерката Карла Симон. Филмот е приказна за последиците од економската криза врз семејство кое ќе го загуби овоштарникот со праски во селото Алкарас во регионот Каталонија. Претходниот филм на Симон, „Лето 1993“ за семејство кое има ХИВ-позитивно дете, беше шпански кандидат за Оскар.
Одлуката, делото на режисерката Симон да го награди меѓу 18-те филмови кои се натпреваруваа за „Златна мечка“, ја донесе жирито на чело со американскиот режисер Најт Шамалан. „Оваа награда ја посветувам на сите оние кои и покрај сите маки се занимаваат со земјоделство“, изјави шпанската режисерка по врачувањето на наградата.
„Златна мечка“ за најдобар филм на 72. Берлинале за „Алкарас“ на режисерката Карла Симон
Филмот „Алкарас“ говори за шпанско семејство одгледувачи на праски кои се борат против уривањето на нивната плантажа за потребите на производство на сончева енергија. Жирито објасни дека филмот е награден за извонредните актерски достигнувања, од деца актери до актери во 80-тите години, за прикажувањето нежности и комични сцени во семејството и неговата борба, како и за „изневерувањето на нашата поврзаност и зависност од земјата околу нас“.
Вкупно 3 режисерки ги освоија главните награди на годинешното Берлинале, кое по ланското онлајн издание одеше во живо в кино. „Сребрена мечка“ , според одлуката на жирито, ја освои „Наметка од дијаманти“, деби на мексиканската режисерка Наталија Лопез Галјардо, а француската ветеранка Клер Дени доби „Сребрена мечка“ за најдобра режија за љубовната драма „Двете страни на сечилото“ со Жилиет Бинош, Винсент Линдон и Грегоар Колан. Главната награда Гран при му припадна на корејскиот режисер Хонг Санг за „Филм на романсиерот“.
Клер Дени
Француската ветеранка Клер Дени доби „Сребрена мечка“ за најдобра режија за љубовната драма „Двете страни на сечилото“
Наградата за најдобра главна улога, „Сребрена мечка“ за најдобро актерско остварување, ја доби германско-турската комичарка Мелтем Каптан за улогата на мајка која се бори да го извади синот обвинет за тероризам од американскиот затвор во Гвантанамо Беј во филмот „Рабије Курназ против Џорџ В. Буш“ ( „Rabiye Kyrnaz Vs George W. Bush“), на германскиот режисер Андреас Дрезен. Овој филм ја доби и наградата за најдобро сценарио. За најдобра споредна улога е наградена Лаура Басуки за индонезискиот „Нана“ на Камила Андини. Меѓународната федерација на филмски критичари – ФИПРЕСЦИ ја додели адата на филмот „Леонора адио“ на легендарниот италијански режисер Паоло Тавијани.
Мелтем Каптан
Наградата за најдобра главна улога, „Сребрена мечка“ за најдобро актерско остварување, ја доби германско-турската комичарка Мелтем Каптан во филмот „Рабије Курназ против Џорџ В. Буш“
Награда од 40.000 евра за најдобар документарен филм отиде кај „Мјанмарски дневници“, којшто го прикажува бунтот против државниот удар во Мјанмар во 2021 година.
На 72. Меѓународен филмски фестивал во Берлин, кој започна на 10 февруари, со ограничено присуство на публика и строги епидемиолошки мерки, беа прикажани 256 филмови од 69 земји.
Шестиот, пролетен број на книжевното списание „Книжевни елементи“ во издание на Здружението „Перун Артис“ од Битола, излезе од печат на рекордни 240 страници. Уредник на ова списание е Сашо Огненовски. Списанието „Книжевни елементи“ за коешто интересот се зголемува со секој нов број, може да се најде во книжарниците во Скопје и Битола. Во шестиот број…
Во издание на „Или-Или“ излезе книгата „Јазикот е чудна ѕверка“ на Марина Костова, хибридна збирка со куси лични истории, рецензии и есеи. Книгата е достапна во книжарницата на „Или-Или“, а во рамките на Саемот на книгата од 3 до 9 мај во салата „Борис Трајковски“, авторката ќе ја потпишува на 6 мај од 17-19 часот. „Јазикот е чудна…
На пристапната изложба на новите членови на ДЛУБ, којашто беше отворена во ликовниот салон на ДЛУБ на 28 април, се претставија новите членови со нивните дела, достојно претставувајќи се, секој со свој, својствен уметнички израз. А тој е најдобар показател за нивните стремежи, мотиви и инспирации, израз преку кој имаат што да кажат и што…
(Кон претставата „Цемент“ од Хајнер Милер во режија на Себастијан Хорват и во продукција на Загребачкиот Театар на Младите од Загреб. Гл. Улоги: Ракан Рушаидат, Наташа Копеч, Сретен Мокровиќ, Уго Корани, Пјер Меничанин, Дадо Ќосиќ, Барбара Прпиќ, Петра Свртан, Милица Манојловиќ, Тина Орландини, Миливој Беадер, Ведран Живолиќ, Матео Видек, Тома Медвешек.) „Цемент“ е драмски текст…
Во долгите „дебати“ со мои блиски пријатели и другари на кои општествен интерес и една од занимливите теми за муабет им е политиката и сѐ поврзано со неа честопати филозофираме на темата зошто дојдовме до ова дереџе како нација и држава и зошто не може никако, за жал, и никогаш да се оправиме?! Најчесто констатираме…
(Кон претставата „Game” (Игра) авторски проект на Жига Дивјак во продукција на Словенскиот младински театар и театарското списание „Маска“ како проект на „Нова пошта“. Гл. Улоги: Примож Безјак, Маруша Облак, Сара Дирнбек, Вито Вајс и Матеј Пуц) „Не тепаа по главата“, „Му реков дека имам шеснаесет години, но полицаецот рече: ‘не, роден си во 2001…
(За романот „Хроника на сомнежот“ од Владислав Бајац во издание на Авант прес, Скопје, 2021) Турбулентните времиња на повоена Југославија оставија многу измешани чувства, многу непреспиени ноќи, многу недоумици, многу политизирања и деполитизирања, но и многу сомнежи кои во романот на Владислав Бајац се артифициелизираат како наративни струи испреплетувајќи се со неговиот искуствен сублимат од…
УВОД ИЛИ ВО ПРЕГРАТКАТА НА ДОЛГОТРАЈНИОТ МИГ „Космичко лате“ е кореодрама која не вовлекува во едно многу симтоматично, но многу продуктивно промислување на она што не можеме да го пронајдеме во длабочините на времето, но можеби можеме да се вовлечеме во претпоставките или да си направиме самите на себеси ветувања што ќе ги исполниме низ…
Напишете коментар